amnasofea85@yahoo.com

shoutout!

dan sejujurnya dari hati merahtua ni

i ain't writing to create a fantasy life frankly speaking. i just throw n spill, sometimes, i lick it, and i like it!

well.
yeah.
i'd rather be hated for what i am than to be loved for what im not.

ciao.
enjoy reading n shoutouting.
u may jerit-jerit kat sini.

amnasofea85@yahoo.com

be good n behave. coz ure human. i.say.thank.you.

Thursday, June 21, 2012

tersedar

cikgu to be.

cikgu. lause( kunun cikgu lam bahasa cina)

pagi ni masuk kelas je mcm ter ker jood sikit. tengok diorg sume pakai baju warna pink! 
Oh cantik nye pink.... hehe. 

sampai je tempat duduk..
mira : pink nyooo la, patut dapat award ni 
suara yg aku tak dpt catch up sape die : satu set pink! 

harini kitorg ade sambutan-yg-aku sendiri-tak-tahu... anddd kitorg satu maktab kena paksa pakai baju warna PINK!
hihi. actually comel. 

Back to the story. 
Pastu, lecturer pun masuk la. Arini subjek EDU 3108.
Pastu aku pun tenggelam timbul je study.. amik henfon, takde ape2..simpan balik dalam beg pink.
Tengah dok mengelamun, tibe2 satu ayat masuk dalam kepala.

"Ape gune belajar bahasa arab, tapi tak reti cakap bahasa arab!!"

 Omak ai, tibe2 terasa lak. cikgu ni perli ke ape. barula telinge rase nak mendengar ape sebenarnya ape issue yg diorang tgh dok cakap.

ISSUE : Cakap Arab.

Aku ade basic Arab yg cukup power. ( Ustat n ustajah je, aku tak pon...huhuu)
Dulu mase skola, aku amik 21 subjek, 9subjek akademik...the rest subjek arab..tauhid..feqah, sirah.. bla bla bla
And kitorg pon belajar dalam bahasa arab. ustat cakap arab aku boleh faham..tapi nak reply balik, biasanya aku reply dalam Malay je.
For me, Arab ni takla susah sgt nak belajar, tapi seriusly mase aku type post ni...satu bahasa arab pun takde masuk dlm kepalaotak. 
T_T 
Kalau dulu aku boleh je nak faham, walaupun tak master sgt Bhs Arab ni dulu... tapi aku tak penah nak belajar balik or praktis balik ckp arab lepas drpd skolah. 

Hari ini.
Menyesal.
Kat skolah, ade ustajah Jqaf ckp bahasa arab aku hanya mampu tersenyum..dalam hati...*ape lah diorg ni cakap aku pun tapaham*

Sebenarnye nak belajar bahasa arab ni tak la susah sgt...aku ade bace journal ni ttg istimewanya bahasa arab dalam hidup.
Korang pon mesti dah tau. Bahasa Arab bahasa Alquran, dalam kubur pun nanti malaikat tanya dalam bahasa arab..

Kalau ade mase, korang baca keyh!


Moral of the story, aku menyesal sbb tak practice cakap arab tu lepas skolah. Sbb arini aku tak dpt cakap arab langsung! n tak ingat langsung! My bad. T_T

ciao.

0 comments :