shoutout!

dan sejujurnya dari hati merahtua ni

i ain't writing to create a fantasy life frankly speaking. i just throw n spill, sometimes, i lick it, and i like it!

well.
yeah.
i'd rather be hated for what i am than to be loved for what im not.

ciao.
enjoy reading n shoutouting.
u may jerit-jerit kat sini.

amnasofea85@yahoo.com

be good n behave. coz ure human. i.say.thank.you.

Wednesday, April 17, 2013

Cerita banjir Hana

Hujan.

Hana masih ingat kisah tujuhlapan tahun lepas.
hujan pagi, dari pagi. bawak ke petang.
heaven gilak melepek bawah selimut lusuh hana.
masuk tengahari. hujan lagi? jejiran dah bising. Mahu banjir katanya.

ah sudah.
telepon Hana capai. mendail nombor yang sudah sedia ada.
Trott Trott.
"emak.. hujan tidak mahu berenti. Jiran kata mahu banjir"

"bangang apa kau ni. angkat semua yang penting"
"mesin basuhku kau naikkan di atas batu bata. letak empat semuanya"
"petiais kau matikan suisnya"
"sediakan apa-apa yang patut"
"sekejap lagi aku pulang"

bagai dikejar polong, tangkas Hana menggapai semuanya.
mengingat satusatu apa harus diangkatnya dahulu. 
akhirnya.... fuhh.
Usai saja dia meneguk air, Hana menangkap suara orang-orang taman.
"Air sudah naik!! Air sudah naik!!"
Hana bingkas kebelakang. Dilihat, cacing parit dah mula tunjuk kepala. 
Menari-nari di dalam air tanda gembira tempat berenangnya jauh pemandangan. luas.
Hana lihat semua di dalam rumah. satu-satu. selesai. harap-harap tidak ada yang silap.

taklama Hana dengar bunyi enjin motokar. sejuk tangan Hana.
selalu Hana begitu bila dengar motokar emaknya. entah kenapa.. 
"Hana!! kemas bajumu. cepat! lambat aku tinggal!"
"dan baju adik-adikmu sekali, baju aku, sudah aku letak atas katil, kau lipat. masuk dalam beg"
"lekas!"

Dan bermulalah kisah banjir Hana.
Hana tak betah duduk di rumah orang. lagi-lagi bukan org yg dikenalnya.
tapi tak apalah, sekejap saja. lepas seminggu nanti Hana akan balik. dengar-dengar teruk juga rumahnya banjir. air masuk sehingga paras lutut di dalam rumah. 
Hana syukur. 
syukur sebab buku sekolah dalam raga buruk, hana letak tempat tinggi. air tak naik tempat tinggi.

dan di bawah satu bumbung, Hana kena kongsi tempat tidur. dengan adik-adiknya.
ahh, boring. Hana takda can lah nak tulis diari.
diari Hana simpan kemas bawah lipat baju. baju Hana yg sehelai dua.
moga-moga emak tak jumpa.

timakasih makcik, makcik baik. bagi kami tumpang rumah makcik.
walaupun Hana tak biasa tinggal dalam satu rumah dengan tiga keluarga sekaligus.
Hana harap emak tak jadi 'singa' dalam rumah makcik ni.
Hana malu mak. 

dan.
kenyataannya, Hana silap.
'singa' emaknya pun emak bawa juga ke sini.
hari-hari Hana kena 'makan' dengan singa emak.
naik tebal muka Hana, hari-hari.
hari-hari jugalah Hana bilang hari mau pulang. 

dan, hujan pun berhenti.
Hana tulis lain ya.

Kepada Hana, ingat janjimu nanti hantar ceritamu lagi ya.
jika tak keberatan, rasa mahu dengar lagi cerita banjir Hana.
Hana kata tak habis lagi kan?



Harilahir Hana

hana tanya.
emak, harini hari apa?
dalam hati bergelut resah.
dimarahkah nanti?
di lumatkah nanti?

emak.
hari apa pun kau tak tahu!
nama saja pegi sekolah.

hana.
er er hari rabu mak.
bukan tak tahu,saja nak kasi tanya sama mak.

emak.
dah tu. hari rabu harini..kenapa?

hana.
mak tak ingat harini hari apa??

emak.
hari apa?

hana.
harilahir saya mak.

emak.
apa istimewanya kau sampai aku nak kena ingat harilahir kau?!

hana.
menikus.
kembali mengupas bawang.
berair mata.



Tuesday, April 16, 2013

...

you are all that i want.
human.

Firman-Kehilangan

Ku coba ungkap tabir ini
Kisah antara kau dan aku
Terpisahkan oleh ruang dan waktu
Menyudutkanmu meninggalkanku

Ku merasa tlah kehilangan
Cintamu yang tlah lama hilang
Kau pergi jauh karena salahku
Yang tak pernah menganggap kamu ada

Asmara memisahkan kita
Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku

Sejujurnya ku tak bisa
Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita
Takkan ku sia-siakan kamu lagi

Asmara memisahkan kita
Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku

Sejujurnya ku tak bisa
Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita

Sejujurnya ku tak bisa
Hidup tanpa ada kamu aku gila
Takkan ku sia-siakan kamu lagi.


-firman dariku untukmu-ismatisme-

Cerita 18SG

taip saja

jika mahu itu.
kau tahu nombornya bukan?

lafazsaja
jika mahu.
itu kau mahu bukan?

pergi saja
jika melonjak rasa pergi ada.

kerna aku tidak ada kuasa untuk
menjatuhkan itu kepada aku.

tolong.
orang pandai tolong orang tolol ini.
dia tiada upaya.
hanya mampu menaip dan menololkan dirinya di depan pc.




Kalau

kalau tidak kuat.

dah lama meniarap
menyembah lantai
sampai berdebu mukamuka

kalau tidak nangis
badan dah lama kembung
menahan air

kalau tidak jerit
dah lama jadi gasing
abis berterabur semua orang aku pusing

nasib baik jadi manusia.
lagi hari ini.
esok lusa tak tahulagi.
doadoa gen hulk tak menjadi
dalam diri.

abis kau nanti.



Sabar

sabar itu bukan separuh.
tapi sebahagian dari iman.

Assobru-minal-iiiiiman..

brppp. Alhamdulillah baru lepas menelan marah. 
serasa mahu meletop ini perot.

kentotkan aje.
keluar balik abis cerite.

Tukar Email

ekius me.

gue udeh tukar itu email.
email lama sudah gue lupa katakuncinya.

jadi...

gue sudah tukar kepada

amnasofea85@yahoo.com

pls update this..

n sorry ya jikalo gue udah lama tak balasin email.
puas udah gue cari katakuncinya
jua tidak ketemu.
malahan buntu.

makasih kerna beri 'sapport'
followers lama juga tidak gue ketahuan gimana mahu hubunginya kembali.

im sori. baibai.

Thursday, April 11, 2013

Salah Cinta

di taman lubuknya hati berbunyi...


krak kruk krak kruk.

dimamah.

si pengcinta bohsia.


Tersadung

lurussssssssss.


________bendul.
adoi.. tersadung ei nye pun..

Gila petang

gasakkan apa nak jadi

hari ini mungkin pasti

pedulikkan murni
kalau syaitan berdiri di celah gigi

berdiri sendiri
menunggu mati

padah hari ini
tersembam ke bumi

polosnya kau ni
mcm si hani si gadis berduri.

maafkan aku hani.
kau bukan siapa-siapa
tapi watak gila petang ini 
menghias blogku ini.
tirimi kasi.

babi.
baibai ekceli.

Pilihan di Kotak

biru gelap berdacing kiri dan kanan.

biru cerah beroket jurus ke atas.

bulan mengambang hijau dipandang sekilas.

bismillah.

Allahuakbar, menjadi tanggungjawab untuk memilih.

manakah pilihan sejati.
terpulang.


Wednesday, April 10, 2013

Hamikau!

ini bukan bahagiaku
ini bahagia dia

ini bukan bahagianku
tapi..

Allah kata, ini lah bahagianku
kerana.. aku lumatkan hati dia.
dahulu.

ini bukan mahuku.

mahumu siapa?

mahuku dia.

kamu bahagia?

aku ke dia?

dia?

dia..perhaps....


im dreaming of you.. n you are sooooo fine...
with the smile... just like the way you are 


kamu?

lara.


Susah-senang

susah-susah cari susah
sendiri susah
kan dah susah

senang nak bersenang
susah nak senang
mana satu yang senang?

apa-apa pun dalam hidup
ketika anda susah
hargai

walau setinggi mana senang kau dalam hidup
belajar menghargai

kerana anda perlukan keduanya
untuk senang yang gemilang.

senang kan?
tak susah.