shoutout!

dan sejujurnya dari hati merahtua ni

i ain't writing to create a fantasy life frankly speaking. i just throw n spill, sometimes, i lick it, and i like it!

well.
yeah.
i'd rather be hated for what i am than to be loved for what im not.

ciao.
enjoy reading n shoutouting.
u may jerit-jerit kat sini.

amnasofea85@yahoo.com

be good n behave. coz ure human. i.say.thank.you.

Wednesday, December 19, 2012

Puding Caramel

antara bunyi-bunyian indah antara arjuna itu dan si mek.
yang lebih indah dari bunyi waterfall niagara. aku dah melalut.

i'll kiss your forehead
first thing every morning
and i'll make sure 
its the last thing i do before i go to bed.

i'll kiss your forehead 
when you're down
and..
when you're happy.
i'll do it every now and then
until life takes us apart.

i'll hold your hands
and talk to you 
every single day
because...
i'm scared that one day
i might regret missing out a sec
for not doing it.

i'll recite Surah Yusuf every night
when you're pregnant to our sons
and..
sing Surah Maryam to your ears
for our daughters
every single night.

we'll cook together
eat together
do the dishes together
and put the kids to sleep together

we'll watch all the movies that we've missed out
when the kids are asleep
we shall have candle light dinners
now and then.

and we'll go..
shopping
datings..lots of dating.
holidays..

and with you by myside
i'm pretty sure
i'll be the best that i can do for you..
insyaAllah...

sedemikianlah bunyinya..
semoga wanita bahagia itu terus mendapat bahagianya.

dan arjuna pilihannya terus dengan kasih sayangnya
sampai sorga.














Tuesday, December 18, 2012

Jalan Mati.

dia duduk. di sofa lusuh itu.

mendengar bait-bait lagu kenangannya.
berapa kenangannya.
hanya dia sahaja yg tahu.

aku tidak tahu kerana aku seorang penaip sejati.
yg hanya menyampaikan suara si dia.

berbalik pada cerita awalan tadi.
dengan mendengar lagu-lagunya itu.
mungkin boleh merubah satu lagi sejarah.
tapi rasanya tidak.
kerana dia rasa kerusi lusuh itu.
pasti tidak akan didudukinya lagi.
sejarah tinggal sejarah.
eh. mcm lirik lagu je?

ah persyaitan itu semua.
mana mungkin dia faham, dia yg di sebelah juga tidak faham
sakit hatikah.
kecewakah.
semua tidak menahu.

tapi yang pasti.
itu kata putus.
tiada jalan belakang.
tiada peta kedua.
tiada jalan pintas.
tiada tiada tiada.

berharap semua yang pernah dicita-citakannya
bergerak di alam realiti.
dunia ini bukan ciptaannya.
kelak pd pencipta berbalik asalnya dia.

memikir dan tetap memikir.
jalan yg dipilih harus ditebas durinya.
harus ditarah bukitnya.
agar nampak terang tiada menghalang.

semga hari esok matahari tetap panas.
agar semua kulit terasa bahangnya.
memijar seperti hatinya.

habis cerita dia, jika itu penamat.
jika terjadi, harus ditempuhi.
sampai mati...














Please

please smile.

smile for me please.
i have nothing else
other than your smile
please hold my hands
and say you will try.

Huruf dan Keyboard

dia yg terawal, terutama. sampai ke akhirnya. MH

S. memberi rasa sehingga tidak terasa.

mengenal erti sahabat, dan erti cinta. membuka mata seketika. AM

MNM. rasa yang mendalam dan dalam masa yg sama. kekhinziran melanda dirinya. 

dan akhirnya. berakhir dengan S. di mana disitulah kehidupan bermula.
diharap sehingga ke akhirnya.

walau tiada MH, aku ada S. mengawal aku menjadi penekan keybord sejati.
tiada jemu.

kamu inspirasi keyboardku. HURUF.


Jejak Kasih Kita

jalan tegakku rapuh.
goyah tak berdiri.
lagi.

jatuh tersungkur.
suratan kita.
terpisah sahaja.

mana mahu ku cium bau itu.
mana mahu ku gapai cita kita.

mahu aku mahu.
terus dengan cintamu.

tapi kau sudah jauh.
membawa cinta aku.
aku tiada apa.

sudah berhati.kosong.
tiada rasa.

sukacitanya kamu hari ini.
berpijak dalam hati aku sekarang ini.

jangan dikata cinta punya hati.
engkau tidak ku lihat seperti punya hati.

sampai ke sudah. di jalan ini.
aku yang merampas cinta.
hati engkau.
aku lempar. 
buang ke daerah lain.

percayalah. suratan ini ku terima.
seperti engkau juga. 

Wednesday, November 28, 2012

Kisah 1

ini bukan kiasan
bukan bingkisan
cuma cebisan perasaan.

diikat mati.

kisah semalam seolah tidak berpenghujung.
berebut mahu bermain di dalam sangkar otak.
cerita nya penuh, sarat, melarat.

dilihat muda.
pada kad pengenalannya.

tetapi tua.
pada mindanya.

serasa tujuhpuluhtahun.
kerepot menunggu masa.

hendak dilibas pada siapa?
siapa di bawah? ditepi?

tidak. jangan.
ada yang bakal terluka nanti.

malahan.
mati.

jadi.
simpan.
sendiri.
sampai mati.

You

You were the only one to know me
you were my one and only
the only one i ever learn to love.

Jatuh- LF


Seketika ku terfikir
Perasaan yang tiba semalam
Jangan pernah mengasingkanku
Daripada damai pelukan

Terhenti nafasku berlari
Dibelai lembut seindah mimpi
Berlagu berbisik hati mu
Semulajadinya aku jatuh
Beginikah rasanya kasih
Yang tiada kacau keraguan
Terkunci mata mu mencari
Berkata aku lah yang dinanti
Berlagu berbisik hati mu
Semulajadinya kamu jatuh
Tak ku mampu
tidur.

Saturday, November 24, 2012

Tune

make it easy,
coz i'll make it easier.

make it tough,
coz i'll make it tougher.

coz i am human, this feelings is just this.

Mungkin.sama

mana mungkin.
mungkin apa?
dia..mungkin?

sama rata
saja sama
kita sama.

engkau tak sama aku
dan tak mungkin engkau.

Tuesday, October 9, 2012

Ternyata Indah

ku ingin dia pandangan pertama
ternyata indah
senyuman liriknya

ku ingin dia saat pertama
berjumpa dengannya
buat ku gelisah

waktu berlalu
hari demi hari
hatiku dambakannya
untuk bercinta lagi

hatiku..
dambakannya...
untuk bercinta lagi...

-estrella-

Monday, October 8, 2012

reif4gfhewbwehd


Sentiasa senyum
Senyum lawa
Lawa selalu
Selalu gembira
Gembira nya dia
Dia baik
Baik hati
Hati tak sakit
Sakit menyayang
Menyayang sayang
Sayang mati.
Mati. Noktah!

Monday, October 1, 2012

Semua

Allahuakbar.
Rindu

Astaghfirullah.
Kenapa?

MasyaAllah.
Dia.

Subhanallah.
Indahnya.

Jazakallah.
Atas segala-galanya.
Dulu....

NH

kawan.
dia kawan.
kawan saya.

hai kawan. NH.

you know who you're rite?

haha. 
u know last time u've made my day. 
dengar ketawe ko yg annoying tu.
thanks :)

p/s : aku tatau ini idea sapa suh tulis lam blog haku.
tapi takpa. aku ijinkan jua. 
baibai.

mata separuh penuh. 
mengantuk......


Wednesday, September 26, 2012

Twitter

peoples ask.

do you have twitter acc?

tuider?

tudiaa..facebook dah tak jalan dah ka?

haha.

and the answer is..

search me @athirahdursina

and be a good follower.

or you might share some good info to me

cause im not tweeting much.

im tweeting toooo much!

haha

baibai.

semoga airmata harini membasuh luka semalam.


Berhenti


Berhentilah.
Sehingga di sini.
Di laman kebunnya hati.
Jangan bertapa
Melekat berbirat.
Kepingnya hati
Diikat mati
Serasa sepi.

Berhentilah.
Sehingga dipanggil mati.
Tiada tangis itu lagi.
Dungu diri berlari
Terkepung keliling sana sini.

Berhentilah
Bising berbunyi
Sampai hati
Selepas itu hidup sendiri.

Wednesday, September 12, 2012

Harapan

there will be one day
i will never post anything related to mnm, hidung
there will be one time where everyhing will be just fine
enough is enough
and im dealing with that now


....thank you....

MNM

God made us met for a reason
guiding me through you
He made me decide
to change on the 10th hour
though chances that we're never going to meet again.

im. all. thank. you.

Monday, September 10, 2012

They Ask.

They ask.
I answer.
U can choose not to read.
Or choose not to blame.
Ini saya.aku. bukan dia.kau
Syukur Tuhan. Alhamdulillah.

Blog ni kisah hidup kau ke?
- eer er ada macam kisah hidup aku ke aku tulis ni??

Apa motif kau buat blog tahpape ni?
-saja suka-suka nyonteng.

Suka blog pasal apa?
- masyarakat. apa sahaja

Penulisan mcm ni bukan dah ramai yg buat ke?
-aku lah yang menambahkan jumlah yang ramai tu kot.

Kau taknak publish ke blog kau ni?
-macam tak layak je nak dipublish. Haha

Trimas, arigato gozaimas!! Kepada engkau worang yang memberi inspirasi kepada haku untuk terus menaip dan menulis. Sorrylah lately been busy dengan esaimen, dengan tesis yang memerlukan penjagaan rapi dari aku. Sooo, hape2 aku hapdet lagi tau.

Keep reading and shoutouting!
May Allah bless.
Jangan tinggal solat! 

Sunday, September 9, 2012

Lambaian Kenangan

usia melayarkan kita ke pelabuhan jauh
di perahu waktu berlarut peristiwa
kita terleka dan tersedar 
dan...
apabila perpisahan hampir datang
menoleh kita ke belakang
cantik kenangan bercorakkan apa yang tidak dipersetujui
apa yang enggan dulunya
belum tentu makin larut pengalaman
tampak melambai kemesraan zaman
pertemuan di pelabuhan bertolak
bergamitan sayang di usia yang bergolak
besar ertinya waktu dan daya
menjalani hidup bersama

Dia untuk Dia


dia…untuk dia.
bukan untuk engkau atau aku.
dia..untuk dia
Allah pilih dia untuk dia.
bukan untuk engkau atau aku

Si Penyayang LAST EPISOD


Si Penyayang sakit.
Sakit menyayang.

Si Penyayang sebal.
Sebal menyayang.

Serasa klise ungkapan. Siapa? Aku atau Dia?

Si Penyayang hancur kala itu.
Si Penyayang kabur kala itu.

Tiada Hidung, cuma ada Si Penyayang setia itu.
Moga ini tulisan yang akhir. Seakhir mata Mata memandang Hidung malam itu.

Senyap.
Beritahu aku jika bahasa ini bahasa sial.
Mata buta.
Takboleh baca.
Ketuk kepala.

Thursday, September 6, 2012

Hidung vs Mata


Hidung dan Mata
Tidak sama dan tidak serupa
Mancung nya lainya bulatnya juga lain.

Berfikir pun lain
Cakapnya jadi lain.

Lain segala.

Ah gelap.
Gelap mata, Mata mata

Tidak bertitis seperti selalu
Mengharap Hidung menghembus rindu
Tidak berlagu.


Redup mata, mata Mata
Yang sudah, sudahla.
Apa berlalu di atas, biarlah itu dia.

Si Hidung itu 

Saturday, September 1, 2012

Warkah-Bau


Takkan lagi aku menunggu
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku
puasku mengharapkan dirimu
seperti mereka yang punya cinta
Diriku tanpa dirimu
kau tempuhi penuh bahagia
diriku mahu kau tahu
pedih ini kau tak terasa
Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu
setiaku menantikan dirimu
seperti setianya terhadap diriku
Tapiku melepaskan mu
melangkah namun tak berdaya
terusku terus menunggu
cinta yang takkan pernah ada

Friday, August 31, 2012

Berbeza

helah nafas.
dari dulunya itu bersetuju bersama.
mengangguk kepala bersama.
menyengeh bersama.

helah nafas.
panjang.
tidak pada asalnya.
dari dulunya lurus.
kininya bengkok.

jelaknya aku.
apa janji?
konon nya kau dahulu.
teguh prinsipnya.

nanti aku sambung.


Tuesday, August 28, 2012

Laki-laki dan Perempuan


Mana nak sama si cantik
Andai si jelita itu seteru buta

Mana nak sama si dia penyair
Andai penyajak melaung segak

Mana nak sama si berotak pandai memikir
Andai si bodoh melangut melukut

Laki-laki
Perempuan-perempuan.

Berlaung takbir, Allahuakbar.

Hilang


Hidung hilang.
Hilang entah mana.
Tak jumpa.
Dua hari dah.

Monday, August 27, 2012

Ohh

Ohh ini menakutkan

Ohh ini mengsyahdukan

Ohh ini menyakitkan

Ohh ini mengasyikkan

Ohh ini mengharu-biru-kelabukan

Ohh ini menjelekkan

Ohh ini merindukan

Ohh ini membencikan

Kengkadang kau begitu.
Sekejapan kau begini.
Seterusnya aku tak pasti.

__________________Presentation today.....Alhamdulillah. everythings went well as it planned..

Wednesday, August 15, 2012

Kisah kau dulu


Kau duduk disitu. 
Dulu.
Aku pulak duduk di sini. 
Kini.
Lain sekarang. Masing-masing lain.
Apa dengar cerita haritu. 
Betul?
Kita lain cara. 
Lain carta.
Lain haluan.

Tidak sebulu.
Macam dahulu.

......     ......       .....   ____________________Jelas.

Tuesday, August 14, 2012

Si Kacak vs Si Cantik


Mana nak sama si kacak
Depan sana melangut tinggi terpacak.
Belagak.

Mana nak sama si cantik.
Oh rupanya Anggerik.
Tertarik menarik.

Serik.

Lelaki. Bukan kau serik.
Perempuan ini dalaman ini, jerit kuat. Serik.

Friday, August 10, 2012

Sin ya lam


Sialan anak itu
Betulkah sial dia?
Sial siapa?

Sialan orang itu
Manakah si sial sebenar?
Sial betul.

Menyial dengan si penyial.
Sial. Sial.
Sial juga pilihan agung.

Maaf, bukan bermaksud aku penyial untuk bersial dengan sipenyial.
Tapi betuli diri dari sial.

Ampunkan aku Tuhan.

Thursday, August 9, 2012

Si Penyayang PART 3

Penyayang si penyayang.

Sebanyak taat pada Tuhan.
Penyayang menyayang sayang.
Ikhlas.

Penyayang si penyayang
Seperti kata ustazah sekolah.
Istiqamah.
Tidak lelah.

Penyayang si penyayang.
Tetap.
Tegap.
Taktelap.

Malap. Terang. Terang. Terang. Terang. Sungguh.

Terang. 

Wednesday, August 8, 2012

Jelak


Jelak!
Dijelak kau!

Semacam tidak ada cerita lain.
Kau susun susun. Basi.
Berderet meyampah menyambut apa dikata kau.
Berbaldi fitnah aku dilepas tanpa ada roadblock.
Semacam membenarkan.

Iyaaa.
Adakala aku jelak, dijelakkan kau.

Motif : takda motif.

Kau? Menjelakkan.

Aku, Mereka dan Roti


Orang sepadu beras penuh sepuluh kg beratnya. Berpaut-paut. Sesak. Ah tidak tahan megharung orang. Seperti berendam dalam bathup penuh separuh hidung. Asalnya apa yang nak dicari dilupakan. Terjingkit-jingkit mahu keluar. Hidu udara baru kurang jejas ada baik dari bau manusia pelbagai usia dan warna. Sogo, sedemikian sifatnya. Kalau sale, ginilah gamaknya. Nak barang baik, hati mau kental. Badan mau tegap. Tapi tidak aku. Salah waktu menjejak kaki ke sini. Padah betol harini. Apa nak ku naikkan balik ni? Sudah berkira-kira. Penyudah, lrt paling mudah. Dalam kepala dah berbayang beratur panjang belakang orang meliuk lentok kepalanya melihat orang di hadapan. ( dulu kan kene beli tiket nk naik lrt ). Dari Sogo nak ke lrt Bandaraya akan kau tempuh laluan pejalan kaki. Kaki lenguh bukanmain. Selisih bahu menerjah orang. Tepitepi tu aku pandang, bertembung mata dengan makcik bersama anak kecil seusia 2tahun kukira. Aduhh. Menadah tangan, berkuku hitam, redup memandang meminta belas kasihan. Ujian Tuhan barangkali? Untuk aku atau untuk dia? Dua-dua. Serasa payah bernafas. Perlahan aku langkah ke tepi, menyangkung bersama makcik dan anaknya tadi.

Aku : makcik dh makan?
Makcik : senyum. Belum.
Aku : berapa tahun anak makcik?
Makcik : 3tahun.
Aku : oh kecik lagi. Kesian dia. Kurus je.
Makcik : tak menghirau aku ditepi. Kembali menadah tangan meminta simpati.

Orang lalu memandang mati.

Aku : makcik, saya takda duit nak bagi makcik. Saya ada ni je.

Berbungkus-bungkus roti macam-macam aneka aku keluarkan dari beg yg memang takde apa-apa. 
6 bungkus semuanya. Kubeli dari kedai roti di Sogo tadi.

Makcik : memandang sayu.

Aku : adik, makan ni tau. Makan sekarang. Nanti roti sejuk. Tak sedap.
( cuba bergurau menutup rasahati )

Makcik : dik, terima kasih. Muka tak puas hati.

Aku : sama-sama.

Kembali mengharung orang. Sampai dibelakang orang. Mata ku larikan kat makcik tu. Meminta-minta seperti tadi. Aduhai makcik. Padah apa sampai harus kau buat begitu. Ditinggalkan suamikah? Atau diperas ugutkah? Kasihan pada anak kecil itu. Kupandang dia tengah menjamah roti yang ku tinggalkan tadi. Rakus.

Moral of the story. Sampai bila harus begini. Jgn eksploit budak2 boleh tak? Arghhh. Tekanan.
Satulagi, bersyukur. Masih lagi mampu membeli dan hidup masih lagi terisi. Alhamdulillah Alhamdulillah.

Kruk krukk. Perut aku minta isi. Takpelah balik nanti kuiisi. 

550

sorry if this kinda bothering u.
haha. but i kinda addicted to this channel longggg ago.
pantang betol kalau pegi rumah org ada astro.
menyasau tangan meraba mencari remote control.
menekan teruss punat 550. 

asyik sekali.
mengelamun melihat heiwan terbang lompat meniarap dan seumpama.
pegun takelip-kelip mata.
bebudak bising mahu menukar siaran kartun.
ah gasakkan.
haha.
but then.
Tapp!!
tv off.
plug disudut dicabut.
uwaalaa. 
kedengki lah.
ok! ok! bukak kartun.
sigh. 

-.-'

Si Penyayang PART 2

Muncung mulot 360darjah
Menginjak kegirangan.
Hilang terus mata di jalanan.
Menikus di skrin telepon serba kekurangan.
Tak cukop nampak lagi menyentak ke depan.
Kecil mata ala Femau. Tampan.
Muka splohsen kebarangkalian.

Senyum segaris.
Ada jalan. Ada harapan.
Terima kasih Tuhan. 
   Bukakan jalan. 
        Untuk kehadapan. 
            Lebih kedepan. 
____________________________________________________sekian.

Berubat


menyosot kanan kiri.
mengembos kanan kiri.
ah sudah.
dalam hati.

tekedip kedip.
gatal tekak berdindingkan samperit.
perit.

pemekak memekak.
ah sudah.
bingung tejelepak.

raba kikanan.
ah sudah sapan.
dibawa jalan.
sedemikian perasaan.
terkilan.

ubat
tolong berubat.
kukirakira sudah tenat.
penat sangat.

kletuk2 di pintu.
'kak, nah. amiklah ada satu.

alhamdulillah ubat berubat.

alhamdulillah alhamdulillah

Tuesday, August 7, 2012

Stay

Sounds straight from the twilight
Has me up all night I can't
Fall asleep coz I keep thinking of you
And I saw a shadow, outside my window
And it's you!

All my sorrows flew away,
Hush keep quiet hear me say
I don't ever want you to go
Please stay
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/e/estrella/stay.html ]
With the moonlight dancing free
And there's no one but you and me
There's no reason to go astray
Please stay

Making up a story
It's the way you're looking at me
If you think that this is funny
It's just you

Try and think about it
If your heart is closed don't lock it
Keep your keys back in your pocket, think this through

Please stay
Just stay with me
I'll take you to foreverland
Just stay!

Ludah

Kau ludah jilat balik.

Jilat sampai licin.

Puii!

Shoutout!

aku tak pandai melukis.
so aku takleh draw n paint perasaan aku.

aku tak pandai menyanyi.
so aku takleh lagukan hati aku.

aku takde art n skill.
maka aku takleh nk shoutout buat graffiti kat mana-mana dinding.

dan sebenarnya.
aku tak pndai pun menulis.
aku tau throw n spill je.

i ain't writing to create a fantasy or life story frankly speaking.

i jot down everything that make sense.
sekitar masyarakat. hidup tu just a mere story.

n i actually cant stand much mushy-lovey-dovey-stuff. *coughing*
itu pun org kata aku tahapehape.
btol kot. 
tapi.... 
sometimes the pepatah should turn out to be like this.

'tak kenal bukan bermakna takleh cinta'

is it possible? hahaha. 
ah persetankan. yang penting nawaitu itu penting.
deal with Allah the Almighty. thats the best u can do.
trust n believe me.

well.
yeah.
i'd rather be hated for what i am than to be loved for what im not.

ciao.
enjoy reading n shoutouting.
u may jerit-jerit kat sini. 

nads_183@yahoo.com

be good n behave. coz ure human. i.say.thank.you.







Manis


Halwa manis.
Manis sekali.
Hawa manis.
Manis duakali.